Wednesday, January 26, 2011


بسم الله الرحمن الرحيم                                                    

               S U R A T `D A R I “A K U “U N T U K  ` M U............

Aku melihatmu kelmarin, saat engkau memulai aktiviti harianmu....
Dalam bangun tidur kamu rasa malas..… berbahagia sungguh aku,
Dalam sujud pun engkau berjaya dilalaikan aku, lagilah jika engkau bangun tanpa sujud mengerjakan subuhmu..... Bahkan kemudian, kau juga tidak mengucapkan "Bismillah" sebelum memulai santapanmu @ dalam setiap gerak hidupmu......
Juga tidak rasa malas nak mengerjakan solat IshaK sebelum berangkat ketempat tidurmu....

Akulah rasa malas kamu , sedang jika kamu menyukai sesuatu maka kamu tidak jemu2 melakukan, tapi kalau menolong ibubapa mu walaupun senang bagi kamu, aku letakkan rasa malas dah kamu selalu mengikuti, terimakasih kamu.....

Jika kamu benar2 orang yang bersyukur, Aku tidak menyukaimu..... Jangan berterimakasih terhadap orang yg menjaga kamu dari kecil, nescaya kamu akan menerima cinta dari pasangan yg tidak pernah menjaga kamu pun macam ibubapa kamu, itu antara hasil kerja aku, terimakasih kerana melakukan sebegitu.....
Rasa “PERLI” itu antara kepakaran aku untuk melemahkan kamu, orang tegur kamu tapi kamu rasa perli dan kamu marah, terimakasih sangat-sangat dari aku.... Dah tak salah tu orang tegur kamu marah, bagus2 .... kalau salah pun kamu tak mohon maaf, bagus2.... Aku tak dapat mengungkapkan betapa senangnya aku melihatmu tidak merubah cara hidupmu..... Aku akan buat kamu rasa bagus dalam hidupmu.... Kemalasan antara senjataku...... Makan je mahu, berusaha kamu malas, aku lalaikan kamu dengan hiburan.....

Akan aku serapkan rasa SABAR tapi berapi, kamu akan ingat kamu sabar tapi sebenar2 kamu sedang sakit hati maka dari situ timbul sikap derhaka kamu pada ibubapa kamu @ saudara kamu, sedangkan kamu ingatkan kamu berlaku baik, amatlah disukai aku..... Dari sekolah aku mula melalaikan kamu, jangan ikut nasihat ibubapa mari berkawan dengan orang yang aku telah berjaya sesatkan......
Orang yang berjaya menghindari aku dan menasihatimu maka jangan engkau ambil nasihat mereka, ikutlah kepala kamu itulah caraku menyesatkanmu maka kamu akan gagal dalam pelajaran terheretlah kamu dalam kemalasan dan pasti tidak bersyukur akan apa yg ada, terimakasih kamu........

Hai Bodoh, Kamu millikku, lagi kamu rasa kamu pandai dari orang lain maka lagi aku suka.......

Akan aku serapkan rasa kamu lebih baik dari orang lain, sombonglah dengan orang yang menyayangi kamu marilah bergabung orang-orang yang menolak hidup cara Islam, pasti terkutuk hidup mu...… itulah minat aku terhadapmu...... Ingat, kau dan aku sudah bertahun-tahun bersama, dan aku masih belum belum benar2 mencintaimu...... Kerja aku hanya untuk menyesatkan mu....
Malah aku masih membencimu dari permulaan kejadian kamu dimana aku tidak patuh perintah Allah untuk menghormati kamu maka aku dihukum keneraka, maka aku memohon pada Allah agar dizinkan menyesatkan kamu..... Maka aku diizinkan menyesatkan segolongan yang lalai seperti kamu.....
Sedang aku pun memohon keizinan pada Allah, ada jugak yang solat aku berjaya lalaikan lagilah orang seperti kamu yang lalai dan meninggalkan solat.....

Cinta sesama pasangan itu antara kepakaranku, aku akan pancarkan rasa kesunyian di hati kamu apabila kamu melihat kesesatan orang lain..... Malah dalam benci pelakuan mereka dalam keadaan itu aku letakkan keinginan untuk mencuba....
Aku serapakan rasa kesunyian apabila nampak bahagia keadaan mereka yang bercouple sedangkan itu aktivitiku terhadap si darah muda..... Apabila mula kamu mahu mencuba dan rancangan kamu berjaya temukan cinta, aku amat-amatlah bahagia kerana engkau menolak nasihat Allah dan Rasul serta nasihat ibubapa kamu.......

Apabila bercinta engkau dilanda rasa sunyi yang amat-amat sangat, kena jumpa selalu, sms selalu, tidak senang duduk maka hidup kamu tidak jadi keruan , itulah kerja aku dan seperti selalu kamu mahu ikut aku......
Bila berjumpa macam-macam boleh berlaku, hingga terlahir anak luar nikah pun ada sebab aku memang suka sebegitu........

Aku rasa puas jika berjaya membuat kamu rasa kamu anak yg baik padahal kamu tu bodoh, sedangkan orang yg menasihati kamu akan kamu anggap derhaka pada kamu...... Memang kerja menyesatkan itu kerja aku.....

Aku hanya menggunakanmu untuk membalas dendamku kepada Allah........

Dia sudah mencampakkan aku dari surga, dan aku akan tetap memanfaatkanmu sepanjang masa untuk mebalaskannya.........

Kalau mampu kamu lihat, ALLAH MENYAYANGIMU dan Tuhanmu masih memberi peluang kejayaan untukmu dihari depan.......

Tapi kau sudah menyerahkan hidupmu padaku, sedang kamu menipu diri kamu sendiri..... dan aku akan membuat kehidupanmu seperti neraka sampai yang mudah2 pun kamu anggap payah....
Aku benar-benar berterimakasih padamu, kerana aku sudah menunjukkan kepada NYA siapa yang menjadi pengatur dalam hidupmu dalam masa2 yang kita jalani, jika engkau mengikuti nasihat ibubapa kamu pasti kamu selamat, tapi kamu bodoh mengikut aku, terima kasih kamu........

Kita nonton film lucah dalam handphone @ diinternet , memaki orang, mencuri, berbohong, munafik, makan sekenyang-kenyangya , bergosip, menghukum orang, fitnah orang dari belakang, tidak hormat pada orang tua , menambah2 cerita, menyembunyikan kebajikan, amatlah disukai aku, terimakasih kamu.........
Tidak menghargai Islam, berperilaku buruk..... Maka org sahaja harus melayan kamu dengan baik tapi sebalik dari kamu bukan seperti LAYAK layanan seorang anak pada ibubapa......

TENTUNYA kau tak ingin meninggalkan ini begitu saja..... Ayuhlah, Hai Bodoh, kita terbakar bersama, selamanya.......

Aku masih memiliki rencana2 hangat untuk kita...... Ini hanya merupakan surat penghargaanku untukmu.......

Aku ingin mengucapkan 'TERIMAKASIH' kerana sudah mengizinkanku memanfaatkan hampir semua masa hidupmu.......
Kamu memang sangat mudah dibodohi, aku menertawakanmu........

Saat kau tergoda berbuat dosa kamu menghadiahkan tawa..... Dosa sudah mulai mewarnai hidupmu......

Aku berjaya menjadikan kamu lebih tua dari usia sebenar, dan sememang aku suka mengoda darah muda...... Maka kamu akan jadi malas, konon2 pecinta kekasih yang setia dan lupa tanggungjawab sebenar kamu..... Jadi, pergi dan lanjutkanlah mengajarkan orang-orang muda bagaimana berbuat dosa..... Yang perlu kau lakukan adalah merokok, mabuk-mabukan, berbohong, berjudi, bergosip, dan hiduplah berlagak lah sebanyak mungkin.......
Lakukan semua ini didepan saudara-saudara kamu dan agar mereka akan menirunya........ Kamu pun suka mereka jadi begitu......!!!

Aku berjaya lalaikan kamu dari jadi anak yang SOLEH, berbahagia sungguh aku, tapi terkutuklah kamu dan kamu masih leka diulit kesombonganmu.......Begitulah anak-anak.... Baiklah, aku persilakan kau bergerak sekarang..... Aku akan kembali beberapa detik lagi untuk menggoda mu lagi.....

Jika kau cukup cerdas, kau akan lari sembunyi, dan bertaubat atas dosa-dosamu......Tapi tetap kamu dapat lihat bagaimana aku mengoda yg lain-lain macamana kamu sendiri kena sebelum ini … mampu kamu mencegah kemungkaran.....??? sedang kamu sendiri pun terkena. :senyum: HA ketawa aku......(",)

Dan hidup untuk Allah dengan sisa umurmu yang tinggal sedikit........

Memperingati orang bukan tabiatku, mengumpat dan mengutuk serta tidak suka berdamai amatlah dihargai aku tapi diusiamu sekarang dan tetap melakukan dosa ,sepertinya memang agak pelik …betapa bodoh kamu ikut aku.......

Jangan salah sangka, aku masih tetap membencimu...... Kamu dijanjikan kejayaan serta ganjaran pahala jika kamu mahu berusaha tapi sebalik kamu malas … bukan sahaja tidur kamu yang lama tidak membuatkan kamu lagi gagah malah kamu makin letih … aku suka sikap sebegitu.....

Hanya saja kau harus menjadi orang tolol yang lebih baik dimata ALLAH.......

MAKA SIAPAKAH AKU......???


Wallahua'lam......

No comments:

Post a Comment