Saturday, January 15, 2011

ibu....dedicated to my mum..pn saamah hj abd wahab.....

aku telah meningkat dewasa,namun dihdpn ibuku aku tetap kecil..usiaku telah meningkat namun aku tatap bayi dlm pangkuannya...engkaulah satu2 org yg air mata,susu dan darah mu mengalir dalam diriku...semua melupaiku namun tidak engkau,semua membenciku tapi bkn engkau..demi ALLAH,ibuku,saat aku tiba engkau berdiri di pintu menyambutku dgn linangan air mata gembira dan jika aku berlalu pergi meninggalkan mu,kau berdiri mengiringi ku dgn hati yg luluh...
demi ALLAH,wahai ibuku,engkau tidak tidur kecuali stlh diriku terlelap,engkau tidak tenang kecuali stlh diriku bahagia...jika aku tersenyum dirimu tertawa tanpa tahu sebab mengapa aku tersenyum.
engkau memaafkan ku sblm aku bersalah dan mengampuni ku sblm aku bertaubat...
wahai ibuku,engkau lah satu2 nya insan yg penting dalam hidupku selain ayah...hadirmu membuatkan aku melupakan rasa2 yg telah membuatkan aku tersungkur...pernah dalam hidupku aku rasa tidak betah utk meneruskan apa yg di impikan..tapi kau tegas memberikan semangat walau semua itu dalam doa setiap kali selepas solat mu....
ketika adik2 ku membuat kan kau menangis ,kau tetap mendoakan mereka agar berubah...wahai ibuku,kau bukanlah seorg yg mampu menzahirkan apa yg kau rasa tapi aku tahu jauh dalam hatimu ingin mereka berjaya dlm hidup dan akhirat...
mungkin sekarang kita jauh.tapi dekat nun di hati....kerana aku tahu takkan sekalipun kau melupakan aku .......
buat adi beradik ku tersayang....SAYANGILAH IBUBAPA KITA,LUANGKAN LAH WALAU SATU MINIT BERSAMA MEREKA...KERANA KITA TAK TAHU BILA MEREKA ATAU KITA YG AKAN MENINGGALKAN MEREKA...BAYANGKAN KEGEMBIRAAN MEREKA TATKALA KITA BERKUMPUL...FIKIRKANLAH..

kesayangan ku sampai akhir hayat ku.....................en.mohamed som and pn.saamah hj ab.wahab

No comments:

Post a Comment